Coca-Cola po raz kolejny stanęła na wysokości zadania i zrobiła świetną kampanię reklamową pod hasłem "Podziel się radością". Może nie jest to super innowacyjne, ale pokazuje jak w prosty sposób można zyskać dobrą reklamę, wzbudzić zainteresowanie i sprawić trochę radości.
Tylko pogratulować marketingowcom i PR-owcom pomysłu na nowe butelki, na których można odnaleźć swoje imię, popularne pseudonimy lub pieszczotliwe określenia. Zastanawiam się tylko, czy Coca Cola nie czerpała inspiracji ze wcześniejszej kampanii batonów Prince Polo? Pamiętacie, jak na opakowaniu zamiast logo można było znaleźć takie słowa jak miłość, szczęście, zakochanie, przyjaźń...? Intencja i przekaz był taki sam. Wywołać uśmiech, wytworzyć pozytywne emocje i skojarzenia. Mimo wszystko Coca-Coli wychodzi to znacznie lepiej.
Tylko pogratulować marketingowcom i PR-owcom pomysłu na nowe butelki, na których można odnaleźć swoje imię, popularne pseudonimy lub pieszczotliwe określenia. Zastanawiam się tylko, czy Coca Cola nie czerpała inspiracji ze wcześniejszej kampanii batonów Prince Polo? Pamiętacie, jak na opakowaniu zamiast logo można było znaleźć takie słowa jak miłość, szczęście, zakochanie, przyjaźń...? Intencja i przekaz był taki sam. Wywołać uśmiech, wytworzyć pozytywne emocje i skojarzenia. Mimo wszystko Coca-Coli wychodzi to znacznie lepiej.
Od razu widać, że konwencja przypadła konsumentom do gustu! Wystarczy spojrzeć na tablice portali społecznościowych, gdzie wiele osób chętnie dzieli się wizerunkiem swojej butelki. Kto inny może pochwalić się darmową reklamą o takim zasięgu?
Poza tym, w jak uroczy sposób można przekazać drugiej osobie, że jest dla nas ważna... tanio i z polotem - wystarczy podarować puszkę Coca-Coli z napisem np. Skarb. Każda osoba przecież doceni taki przejaw czułości. To coś dla prawdziwych romantyków ;)
- Staramy się, aby każdy konsument mógł znaleźć butelkę ze swoim imieniem lub imieniem bliskich osób, ponieważ na opakowaniach Coca-Coli znajduje się ponad 150 najpopularniejszych imion w Polsce, które używane są przez blisko 90% osób w wieku 12 - 29 lat. W procesie druku etykiet imiona były nanoszone losowo, proporcjonalnie do częstotliwości występowania ich w polskim społeczeństwie - przekonuje Alicja Jelec, odpowiadająca za markę Coca-Cola w Coca-Cola Poland Services.
Miejmy nadzieję, że nowe butelki nie zaowocują zamieszaniem przy lodówkach w sklepach, gdzie każdy będzie przerzucał dziesiątki promocyjnych opakowań w poszukiwaniu "tej jedynej"! Optymistycznie wyrażam nadzieję, że nie ma wśród nas aż takich idiotów ;)
Kampania trwa od początku maja, a jej zwieńczeniem będzie Coke Live Music Festival (9-10.08.2013 Kraków).
Coca-Cola nie szczędzi na pormocji i wkracza we wszystkie media, atakuje z każdej strony, także zapewne nikt nie pozostanie obojętny i z trudem przyjdzie nam znaleźć osobę nie znającą akcji. Telewizja, media społecznościowe, blogosfera, inetraktywne formaty outdoor, wsparcie w kanale sprzedaży tradycyjnej i nowoczesnej, sampling, imprezy i wiele innych...
A Ty? Znalezłeś już swoją butelkę?
Coca-Cola nie szczędzi na pormocji i wkracza we wszystkie media, atakuje z każdej strony, także zapewne nikt nie pozostanie obojętny i z trudem przyjdzie nam znaleźć osobę nie znającą akcji. Telewizja, media społecznościowe, blogosfera, inetraktywne formaty outdoor, wsparcie w kanale sprzedaży tradycyjnej i nowoczesnej, sampling, imprezy i wiele innych...
A Ty? Znalezłeś już swoją butelkę?